Специфічна особливість та закономірна зміна періодів дитячого розвитку обумовлюється принципом провідної діяльності, тобто такої діяльності, у даний віковий період приводить до появи основних психічних новоутворень - психологічних структур, які виводять дитину на якісно новий етап у її розвитку.
Специфічна особливість та закономірна зміна періодів дитячого розвитку обумовлюється принципом провідної діяльності, тобто такої діяльності, у даний віковий період приводить до появи основних психічних новоутворень - психологічних структур, які виводять дитину на якісно новий етап у її розвитку.
М О Л О Д Ш И Й Ш К І Л Ь Н И Й В І К
Провідна діяльність – навчання.
Вирішальним фактором є перехід до навчальної діяльності, у рамках якої формуються основні новоутворення:
- довільність психічних процесів;
- внутрішній план дій;
- рефлексія (аналіз своїх вчинків, дій, станів).
П І Д Л І Т К О В И Й В І К
Провідна діяльність - спілкування.
Основні новоутворення:
- почуття дорослості;
- здатність будувати спілкування в залежності від планів і мети;
- здатність пікорятися нормам;
- вміння орієнтуватися в особливостях особистості та якостях інших людей;
- самооцінка.
С Т А Р Ш И Й Ш К І Л Ь Н И Й В І К
Провідна діяльність - навчально-професійна.
Основні новоутворення:
- самоусвідомлення;
- пізнавальні та професійні інтереси;
- елементи дослідницьких вмінь;
- вміння будувати життєві плани.
Психолого-педагогічний супровід – це система професійної діяльності психолога, спрямована на створення соціально-психологічних умов для успішного навчання та психологічного розвитку дитини в ситуаціях шкільної взаємодії.
Психологічний супровід включає в себе три обов’язкових компоненти:
1. Систематичне відслідковування психолого-педагогічного статусу дитини та динаміки її психічного розвитку у процесі шкільного навчання.
2. Створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості учнів та їх успішного навчання.
3. Створення спеціальних соціально-психологічних умов для надання допомоги дітям, які мають проблеми у психологічному розвитку та навчанні.
Діяльність психолога в рамках супроводу передбачає:
- спільний з педагогами аналіз шкільного середовища з точки зору тих можливостей, які воно надає для навчання та розвитку школяра, та тих вимог, які воно висуває до психологічних можливостей та рівня розвитку учня;
- визначення психологічних критеріїв ефективного навчання та розвитку школярів;
- розробку та впровадження певних заходів, форм та методів роботи, які розглядаються як умови успішного навчання та розвитку школярів;
- приведення цих створюваних умов в систему постійної роботи з метою отримання максимального результату.
Немає коментарів:
Дописати коментар